Stejně jako belgickému gigantu Anheuser-Busch InBev a konkurenčnímu koncernu SABMiller i Carlsbergu a Heinekenu se letos příliš nedaří, hlavně vinou nepříznivého počasí, které kazí pro pivovary klíčovou zahrádkovou a grilovací sezonu. Dále se v poklesu poptávky odráží změny spotřebitelských návyků a také přitvrzující regulace.

Kompenzaci pivovary spatřují v akvizicích a růstu z vlastních zdrojů v Latinské Americe, Asii i Africe. "Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech a Evropě zůstává nízká, což zostřuje špatné počasí a zpomalení růstu v některých rozvinutých ekonomikách," uvedl výkonný ředitel Heinekenu Jean-Francois van Boxmeer na prezentaci výsledků za první pololetí.

Třetí největší pivovarská skupina podle tržeb letos s výrazným zlepšením podmínek na většině trhů nepočítá, a to navzdory červencovým vedrům v Evropě a očekávanému zvýšení odbytu v Mexiku, Nigérii a některých dalších rozvíjejících se zemích.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se