"Myšlení českých zákazníků je pořád hodně východní. Lepší značky tak lidi moc nezajímají, zároveň prémiové značky nezajímá moc český trh," říká ředitel centra Freeport Hatě Jan Procházka. Současné dva outlety jsou tak na Česko podle něj maximum.

Freeport Hatě sice v posledních letech zvyšuje tržby a zlepšuje hospodaření, přesto je stále ve ztrátě. Za předminulý fiskální rok vykázalo minus 23 milionů korun. 

Lidé v českém maloobchodě si stěžují na slabé prodeje a tlak na ceny, je stejná situace v outletech? 

Český trh je specifický v tom, že posledních pět let nám roste jak návštěvnost, tak i tržby. Zlom nastal na přelomu let 2007 a 2008, kdy jsme vstoupili do Schengenu a otevřela se hranice. V našem podnikání to byl zásadní obrat. Měli jsme tehdy rekordní nárůsty návštěvnosti a tržeb o desítky procent. Od té doby rosteme každý rok v jednotkách procent. 

O jak velký obrat v letošním roce se tedy jedná? 

Konkrétní čísla říct nemohu. Rosteme ale i nyní. V průměru dosahují naši nájemci tržeb zhruba 2000 eur z metru čtverečního za rok a centrum má pronajmutelnou plochu 22,5 tisíce metrů čtverečních. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se