Nižší ceny a větší výběr zboží. To jsou hlavní důvody, proč Češi stále častěji nakupují zboží, nebo třeba i zájezdy a další služby v zahraničí. Přispívá k tomu fakt, že se legislativa Evropské unie, upravující práva spotřebitelů, stále více sbližuje. I tak je ovšem třeba počítat s určitými rozdíly a dát si pozor především na obchody na internetu.

Jeden z Čechů si například v dánském internetovém obchodě objednal a kartou zaplatil CD nosič s hudbou za 1200 korun. Přes urgence však nic nedostal. Dánského obchodníka pak marně žádal o vrácení peněz. Jeden ze známých mu naštěstí poradil, aby se obrátil na českou pobočku Evropského spotřebitelského centra, které se podobnými případy zabývá. Právníci ESC předali věc kolegům z dánského spotřebitelského centra. Obchodník pak po jejich výzvě vrátil kupujícímu peníze.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se