Evžen Korec (57)

Vzdělání:
- Vystudoval biologii na Přírodovědecké fakultě UK.

Kariéra:
- Po studiích pracoval na Akademii věd ČR, nejdříve v rámci kandidatury v onkologickém výzkumu a potom na různých kratších i delších stážích.
- Při svém působení na německých univerzitách si začal přivydělávat prací u developerských firem.
- Po návratu do Česka založil v roce 1992 firmu Ekospol, která je dvojkou na tuzemském developerském trhu.

Soukromí:
- Po celou dobu mu stojí po boku manželka Jana, která je zároveň spoluvlastníkem firmy.
- Má syna.
- Chová japonské kapry, papoušky a další zvířata.

Developeři jsou sice nuceni jít s cenami dolů, ale pořád mají prostor jít ještě níže. Alespoň to tvrdí Evžen Korec, generální ředitel společnosti Ekospol, která vyhlásila konkurentům cenovou válku. "Rozdíl mezi bytem, který se prodává za 55 tisíc a 35 tisíc korun za čtvereční metr, většinou není žádný. To je jen marketingový trik k vytvoření dojmu, že je kvalitnější," tvrdí Korec. Podle něho to má jen dva možné důvody, buď developer nezoptimalizoval náklady, nebo chce mít vyšší marže.

Uvažujete o vstupu na čínský trh, váš konkurent Central Group zase plánuje vstoupit do Ruska. Svědčí tyto plány o tom, že na českém trhu už není potenciál růstu?

Trh v Praze sice stále mírně roste, ale není nafukovací. Takový růstový potenciál jako v Asii mít nikdy nebude. A hlavně ne dlouhodobě. Evropa je přesycená, takže expandovat na Západ je nesmysl, tam je z hlediska konkurence ještě těsněji než tady. Takže Rusko, Čína a některé země východní Evropy jsou pro developery logickou volbou.

Pokud jde o tuzemský trh rezidenčního developmentu, jak se bude nadále vyvíjet? V roce 2011 se v hlavním městě prodalo 4562 bytů, loni to bylo 4720 bytů, takže mírný nárůst.

Trh teď roste v jediném segmentu, a to v segmentu superlevných bytů. Takže bude záležet na tom, kolik těchto bytů firmy vrhnou na trh.

Čemu říkáte superlevné?

Od 35 do 40 tisíc korun za metr čtvereční. V některých nadstandardních lokalitách můžeme ten interval rozšířit k přibližně 45 tisícům korun za metr.

Vy letos plánujete prodat 500 až 600 bytů. Jak chcete prodej podpořit? Chystáte nějaké akční nabídky?

Zatím to vypadá, že tento plánovaný počet již letos výrazně překonáme. Pokud jde o akční nabídky, tak ty nedáváme, vzhledem k tomu, že nabízíme cenově velmi dostupné byty. Dlouhodobě nejnižší ceny není marketingová akce, ale strategická.

S konkurenčním developerem Central Group jste ale loni v Praze 10 v Horních Měcholupech sváděli cenovou bitvu. Ekospol ji postavil na tom, že snížil průměrnou cenu až na zhruba 30 tisíc za metr čtvereční. To je přece marketingová akce, ne?

Samozřejmě, to skutečně byl marketingový tah, který přitáhl obrovskou pozornost. Ta akce stále pokračuje, během dvou týdnů budeme pouštět do prodeje dalších 150 bytů. U tohoto projektu se dokonce stalo, že si jeden byt rezervovali během hodiny tři lidé a pak jsme tu řešili, kdo ho dostane. To neexistovalo ani v dobách boomu.

Zbývá vám ještě 20 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se