Ptačí chřipka v Číně způsobuje známému fastfoodovému řetězci KFC velké problémy. Zisk prudce padá, ubyla pětina zákazníků a s nimi stejný podíl tržeb.

Čína je přitom klíčová pro společnost Yum Brands, pod kterou KFC spadá spolu s dalšími řetězci Pizza Hut a Taco Bell. KFC dělá skupině Yum Foods víc než polovinu tržeb v Číně, z druhé největší ekonomiky zase pochází téměř polovina zisku Yum Brands.

Dopad ptačí chřipky v Číně ukázaly čerstvá čísla Yum Brands – celosvětový čistý zisk za první tři měsíce letošního roku spadl o 26 procent, přitom jedinou zemí, které se výrazně nedařilo, byla právě Čína. Zisk činil 337 milionů dolarů (72 centů na akcii), zatímco před rokem to bylo 458 milionů (96 centů).

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se