V pátek naposledy vyjedou do pravidelného provozu autobusy Karosa B732. V pražském dopravním podniku (DPP) tak dojezdí poslední autobusy s mechanickou převodovkou.

"S posledními autobusy Karosa B732 se dopravní podnik loučí proto, aby nepřekročil průměrné stáří autobusů devět let a jednotlivé stáří autobusů 20 let," vysvětlil vedoucí jednotky Správa vozidel a autobusů DPP Jan Lebeda.

V současné době má DPP 1271 autobusů s průměrným stářím 8,78 roku.

Tyto vozy se poprvé objevily v ulicích Prahy v roce 1987. Tehdy jich bylo do hlavního města dodáno 107. Do Prahy je výrobce dodával až do roku 1994. Celkem jich dopravní podnik měl 860.

Autobusy dopravní podnik následně buď prodá, nebo zlikviduje. "Karosy B732 budou likvidovány standardním způsobem, nabídnou se obálkovou metodou k odprodeji, případně se ekologicky zlikvidují," uvedl mluvčí dopravního podniku Petr Vorlíček.

Karosy byly v průběhu let různě vylepšovány a předělávány. V 90. letech prošlo 192 vozů rekonstrukcí a životnost některých z nich se protáhla až na 12 let. V roce 1990 bylo pět z nich zkušebně přestavěno na pohon zemním plynem.

Autobusy jsou dvounápravové a mají částečně samonosnou karoserii. Motor se nachází vzadu, vůz měl troje dvoukřídlé dveře, oddělenou kabinu pro řidiče a mechanickou převodovku. Právě manuální převodovka byla jediný rozdílný prvek oproti její "sestře" Karose B731. Kapacita byla 31 míst k sezení a 63 k stání.

Poslední jízda je přichystána na pátek 19. dubna od 14:45 na lince 122 ze stanice Depo Hostivař na Opatov. Autobusy uvidí Pražané i dnes na linkách 201, 175 a 256.