Tři nespojité hudební světy, tři odlišné kultury, tři způsoby hudebního myšlení. V takovém duchu se nesl nedělní abonentní koncert Pražské komorní filharmonie, na kterém zazněla ve světové premiéře skladba Pozdní sběr Marka Kopelenta (ročník 1932). Filharmonie v pražském Rudolfinu dále nabídla Beethovenův 4. klavírní koncert a Symfonii č. 3 finského národního skladatele Jeana Sibelia.

Kopelentova skladba vznikla přímo na objednávku orchestru, i když od tělesa, které je do značné míry závislé na přízni posluchačstva a sponzorů, je uvádění nových kompozic krokem mírně řečeno odvážným. Ale PKF si své publikum dlouhodobě kultivuje – například cyklem Krása dneška, který běží už několik let a připravuje potřebný kontext pro pochopení myšlení a snah hudebních tvůrců. Snad tomu lze přičíst početnou návštěvnost nedělního koncertu – nebo spíš lákal podtitul "Magický klavír Lisy de la Salle" uvedený v koncertní brožuře?

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.