Analytici z agentury Gartner na letošní rok předpovídají další meziroční propad prodeje osobních počítačů - konkrétně o 7,6 procent. A protože se podle řady čtenářů z Gartner bojí mluvit na rovinu, udělali to něj. Byl mezi nimi i český průkopník nových médií - Josef Šlerka (@josefslerka) a stručněji už to nejde: "Řekněte PC éře pá pá."

 

 

Řada lidí se ve stejném stylu loučí i s osobními vizitkami, respektive s jejich dosavadní podobou. Oficiální propagátor cloudové služby Evernote Rafe Needleman (@Rafe) dostal poprvé ve svém životě vizitku, na které nebyl žádný telefon, jen e-mail a twitter. Schválně za jak dlouho zmizí z vizitek i e-mailová adresa.

 

 

Ale technologické mosty za sebou nepálí jen konkrétní lidé, ale i nadnárodní společnosti. Naposledy Microsoft, který vstoupil do roku 2013 s "dočista jinými" Windows 8. Podle programujícího blogera Davida Grundla (@geekovo) odvedl vskutku sysifovskou práci: "Microsoft je jediná firma, která má koule na to všechno zahodit, udělat to úplně od začátku, jinak a zase blbě."

 

 

Podobně upřímný vzkaz poslal v týdnu přes Twitter jednen Kim (Dotcom -@KimDotcom) druhému Kimovi (Čong-unovi - nemá oficiální twitterový účet, ale pokud máte rádi černý humor skvěle se pobavíte na jeho falešném účtu @KimJongNumberUn): "Hrát si s reaktory a raketami je jedna věc, ale vyhni se otázce autorských práv, nebo rozpoutáš třetí světovou válku." Zrovna zakladatel služby Megaupload, na něhož v lednu loňského roku (neoprávněně) vystartovaly americké speciální složky a zabavily mu většinu jeho majetku, dobře ví, o čem mluví. A válka o autorská práva je přitom pořád na obzoru.

 

A když už jsme u těch drsných pravd, jedna se pojí i s novým mobilním prostředím Home představeným Facebookem. Pro lidi, kteří se oprávněně obávají, že tím největší sociální síť jasně naznačila, že si chce ukrojit ještě větší kus našeho drahocenného soukromí, má "sociální mediolog" Steve Welsh (@stevewsocialmed) dobrou radu: "Facebook Home chce vaše data, ale nebojte: prostě mu čas od času zalžete." Komu by se ale chtělo ztrácet čas s vymýšlením důmyslných mystifikací.

 

A i když v poslední tweet není čistě technologický, jednoduše ho tu musíme zmínit. Hashtag k pondělnímu úmrtí Margaret Thatcherové totiž na Twitteru vyvolal obrovskou vlnu nedorozumění mezi fanoušky zpěvačky Cher, které asi nejlépe vystihl britský komik, herec a producent Ricky Gervais (@rickygervais): "Některé lidi přivádí k šílenství hashtag #nowthatchersdead. Je to (v překladu, pozn. aut.) 'Teď je Thatcherová mrtvá'. Ne 'Teď je ta Cher mrtvá.' Poučení do příště? Pozor na hashtagy a nebezpečné dvojsmysly."

Související