Je 10 typů lidí: ti, kdo rozumějí dvojkové soustavě, a ti, kdo jí nerozumějí. Tímto vtípkem končí článek týdeníku Economist, který se kupodivu netýká přenosu informací, ale finančního vzdělávání. Minimálně na základě dvou průzkumů, na něž se Economist odvolává, totiž finanční vzdělávání nepřináší zdaleka takový vzdělávací účinek, jaký patrně všichni očekávají.

Jeden z nich, průzkum Federální rezervní banky v americkém Clevelandu, dospěl ke zjištění, že finanční vzdělávání nevede k reálně odpovědnějšímu a promyšlenějšímu finančnímu chování. Výzkum Jump$tart Coalition for Personal Financial Literacy, organizace vedoucí v USA kampaň za finanční vzdělávání, dokonce poukazuje na záporný vliv. Ve skupině studentů, z nichž někteří prošli kurzy zaměřenými na finanční jednání a někteří ne, se právě ti "nevzdělaní" chovali odpovědněji, konkrétně pravidelněji spláceli svůj debet na kreditních kartách, a vyhýbali se tak poplatkům z prodlení.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se