Analýzy a předpovědi tradičních segmentů se často zaměřují na dění na straně výrobců. Popisuji nastupující technologie a trendy, ale zapomínají se ptát na klíčové otázky: co zákazníci skutečně chtějí, co potřebují řešit a jaké možnosti jim nové technologie a změny v informačních systémech do-opravdy pomohou. Nakolik oborové nebo univerzální dnes podnikové informační systémy vlastně jsou a musejí být?

Třípísmenná zkratka ERP (Enterprise Resource Planning), tedy plánování podnikových zdrojů, již dávno překonala svůj původní význam. Jde o označení, které poprvé použila v roce 1990 společnost Gartner, aby popsala systémy, jež rozšiřovaly předchozí systémy MRP (Manufacturing či Material Requirements Planning - plánování spotřeby materiálu ve výrobě, respektive plánování výroby) a sdružovaly je se systémy CIM (počítačově řízená výroba). S rostoucím počtem a postupující integrací informačních systémů ale ERP postupně zahrnulo mnohem širší skupinu funkcí. V první polovině devadesátých let to byly zejména funkce účetního a ekonomického softwaru, správy majetku a lidských zdrojů - na sklonku devadesátých let tak typický ERP systém pokrýval všechny klíčové oblasti (a přinejmenším teoreticky i procesy) typických podniků a organizací.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se