Ano, je to složitý trh, ale podnikatel by se ho neměl bát, povzbuzuje prezident Obchodní komory Švýcarsko - Česká republika Marek Procházka. "Pokud má firma inovativní nápad, který je schopna ve Švýcarsku realizovat i přes tamní vysoké náklady a nabídnout ho levněji než konkurence, určitě by to měla zkusit," uvádí s tím, že tak může ve Švýcarech získat loajální a věrné partnery.

Švýcaři jsou ale dost citliví na cenu. Zkušenost s tím má například firma Miroslava Šormy (Vánoční ozdoby) ze Dvora Králové, jejímž nejsilnějším odbytištěm je právě švýcarský trh. "Náš byznys kazí levné cenové nabídky rumunských, vietnamských a čínských firem," popisuje. Proto by si podle něj firma měla cenovou hladinu důkladně promyslet. Švýcara zaujme i kvalita. "Jsou na ni pedanti," říká Šorma. Důležité je také švýcarskému partnerovi nabídnout odpovídající služby.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se