Postavili kvůli tomu dokonce novou automobilku, která se jmenuje Qoros. Její první tisková prohlášení jsou přitom velmi odvážná. Plánuje, že bude produkovat 150 tisíc aut ročně, a pokud se jí bude dařit, je schopna zvýšit výrobu až na 400 tisíc kusů.

 

K tomu potřebuje upoutat pozornost. Má se o to postarat její stánek na letošním autosalonu v Ženevě. Na něm předvede už první produkční model: Qoros 3 Sedan. Vůz dlouhý 4615 mm má svézt pět cestujících. Auto zatím požene jeden ze dvou benzinových čtyřválců s malým objemem 1,6 litru.

 

Základní verze s atmosférickým plněním bude schopná produkovat výkon 126 koní. Přeplňovaná verze osazená turbodmychadlem pak nabídne 156 koní. K řazení poslouží šestistupňový manuál nebo dvojspojkový automat.

 

Qoros 3 Sedan ale nebude na pódiu ženevského stánku sám. Doplní jej totiž ještě dva koncepty, které ale vypadají také jako automobily schopné nastoupit co nejdříve do sériové produkce. Jedním z nich je Qoros 3 Estate, což je vlastně jen alternativa k představenému vozu s prostornější karoserií typu kombi. Chystá se navíc ještě Qoros 3 Cross Hybrid.

 

Ten bude pohánět benzinový tříválec s objemem 1,2 litru spojený s elektromotorem. Podobně jako v případě systému HYbrid4 koncernu PSA (Peugeot, Citroën) požene přední kola spalovací jednotka, o zadní se postará elektromotor. Řidič si tak vybere mezí jízdou na benzin, elektřinou nebo pohonem 4x4.

 

Čínské vozy se do Evropy snažily dostat už v minulosti. Zatím se jim ale tuto klientelu oslovit nepodařilo. Je to zejména kvůli nekvalitnímu zpracování a zastaralým technologiím. Nová čínská automobilka ale slibuje něco jiného. Na vývoji vozů se podílely známé evropské firmy, jako jsou Magna Steyr, Bosch nebo Getrag.

 

Související