Tři tisíce nových duší. To je čerstvá bilance Penzijní společnosti České pojišťovny při shánění klientů do druhého pilíře spoření na důchod. Tento výsledek zatím bohatě stačí na první místo na českém trhu. Klienty možná pomohlo nalákat spoření s garancí, ve kterém zatím nelze prodělat.

"Pokud klesne hodnota vkladu pod původní výši, doplatíme dotyčnému rozdíl v hotovosti," popisuje generální ředitel Penzijní společnosti České pojišťovny Tomáš Matoušek s tím, že garanci poskytují na první tři roky. Během té doby lze také změnit investiční strategii. Navíc Česká pojišťovna podobně jako většina jejích konkurentů vyhlásila poplatkové prázdniny. (Více viz Srovnání nabídky...)

Stříbrnou medaili v pomyslné soutěži o klienty získala Raiffeisenbak s 1500 podepsanými smlouvami a bronz Komerční banka s téměř tisícem lidí. V budoucnu by ale ráda poskočila na první příčku. Předseda představenstva KB Penzijní společnosti Pavel Jirák je přesvědčen, že nynější čísla jsou jen rozjezdová. Až do konce června se totiž musí "o vstoupení, či nevstoupení" do druhého pilíře rozhodnout všichni lidé starší 35 let. Fondy očekávají, že nejvíce napilno budou mít těsně před tímto termínem.

Další v pořadí, Česká spořitelna, hlásí 500 duší. "Celkově očekáváme, že letos vstoupí do druhého pilíře 700 tisíc lidí. V polovině roku bychom rádi měli 120 tisíc klientů," říká Aleš Poklop, generální ředitel České spořitelny - penzijní společnosti. ČSOB má nyní řádově stovky lidí, Allianz zmiňuje spíše desítky.

Týdeník Ekonom č. 8/2013Malá anketa mezi penzijními společnostmi také ukázala, že Češi nejsou tak konzervativní, jak se tvrdí. "Zájem o dynamický, tedy nejrizikovější fond, u nás převyšuje nad ostatními zhruba o čtvrtinu," říká Pavla Hávová, mluvčí ČSOB. A podobné je to také v penzijních společnostech Raiffeisenbank a Allianz. Fondy se rovněž shodují, že o druhý pilíř mají zatím zájem především mladší ročníky.


 

PODROBNÝ A OBSÁHLÝ MATERIÁL O DŮCHODOVÉ REFORMĚ NAJDETE V AKTUÁLNÍM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM.

banner 2

Související