Vedoucím pracovníkům, jako jsou například marketingoví a personální ředitelé, umožní nový software transformaci jejich podniků pomocí technologií pro „social business“. Produkty IBM pomohou do podnikových procesů lépe integrovat špičkové technologie pro sociální sítě a analytické nástroje, které umožní efektivnější práci a zároveň promění zákaznické zkušenosti.

Nová nabídka řešení z oblasti sociálního softwaru pomůže společnostem těžit cenné informace z velkých objemů dat generovaných uživateli sociálních sítí. Firmy, které shromážděná data analyzují s cílem zajistit si konkurenční výhody, mají větší šanci výrazně překonat svou konkurenci.

Podle agentury Forrester Research je „social business“, podobně jako sociální sítě, které již několik let zažívají velký boom ve spotřebitelském světě, velmi dynamicky se rozvíjející obchodní kategorií. Odvětví sociálních technologií by mělo podle odhadu společnosti do roku 2016 dosáhnout objemu 6,4 miliard USD.

Sociální média a nástroje pro prediktivní analýzu jsou dnes nezastupitelnými pomůckami marketingových ředitelů, kteří tyto technologie používají k utváření inteligentnějších, intuitivnějších a individualizovanějších zákaznických zkušeností. Podle studie společnosti IBM zaměřené na marketingové ředitele jich má celkem 82 % v plánu začít v následujících třech až pěti letech více využívat sociální média pro komunikaci se zákazníky.

Softwarové a cloudové produkty společnosti IBM zahrnují:

  • Nové internetové sociální prostředí, jež umožní personálním ředitelům lépe nabírat a zapojovat nové zaměstnance. Zároveň poskytne zaměstnancům přístup k digitálním médiím a datům v reálném čase, čímž přispěje k urychlování rozhodovacích procesů.
  • Software, který marketingovým týmům pomůže navrhovat sofistikované reklamní kampaně a hotové kampaně pak velice rychle zveřejňovat na předních sociálních sítích. Zajistí tak konzistentní zákaznickou zkušenost napříč všemi online kanály.
  • Nová verze špičkové platformy IBM pro sociální sítě poskytne uživatelům ještě lepší nástroje pro získávání a analýzu velkých objemů dat, ať už v rámci společnosti nebo i z jiných zdrojů, například Facebooku, Twitteru, video či audio záznamů.
  • IBM chystá uvedení prvního skutečného sociálního e-mailového klienta (nyní v beta verzi), jenž nabídne mimo jiné sdílení souborů, podrobný přehled o aktuálních aktivitách (activity streams) či jednoduché uživatelské rozhraní.

Software a služby pro pracovní prostředí 21. století

Díky akvizici společnosti Kenexa v prosinci 2012 za 1,3 miliardy dolarů může nyní IBM uvést na trh nové internetové sociální prostředí. To umožní integrovat špičkovou platformu pro podnikové sociální sítě IBM s řešeními společnosti Kenexa pro nábor, zapojování a vzdělávání zaměstnanců a pro monitorování a řízení výkonnosti.

Řešení Employee Experience Suite společnosti IBM bude pomáhat personálním ředitelům nejen získávat a podporovat nadané zaměstnance, ale také motivovat pracovníky ke vzdělávání, rozvoji a získávání nových dovedností. Nové řešení tak umožní zaměstnancům poskytovat dokonalejší služby zákazníkům.

Řešení IBM Connections 4.5, které bude uvedeno na trh v březnu 2013, bude vybaveno mimo jiné integrovanými funkcemi pro správu dokumentů. Ty členům dané sítě kromě přístupu k široké paletě dat umožní rovněž tato data analyzovat a zpracovávat je. Tím zefektivní svou práci a urychlí rozhodovací procesy.