Tržby největšího internetového prodejce elektroniky Alza.cz loni stouply o 13,5 procenta na 7,651 miliardy korun. Obchod prodal čtvrt milionu počítačů, notebooků a tabletů. Společnost to uvedla v tiskové zprávě.
"Alza.cz zaznamenala velmi úspěšný rok. Enormně rostl zájem o vybavení domácností televizemi a bílým zbožím, raketový start zaznamenal prodej elektronických licencí a hraček," uvedl marketingový ředitel firmy Jaromír Řánek.
Celkový počet poboček Alzy se zvýšil na 33. Firma také rozšířila pobočku v pražských Holešovicích. Pro rok 2013 si Alza.cz vytyčila jako hlavní cíl další zvyšování zákaznické spokojenosti. Mimo to se společnost chce ještě více zaměřit na bližší spolupráci s dodavateli a nižší ceny.
Konkurenční řetězec s elektronikou Electro World se ve fiskálním roce 2011/2012 končícím v dubnu 2012 dostal do mírného zisku 272.000 korun. V předchozím roce společnost vykázala ztrátu 33 milionů korun. Tržby Electro Worldu stouply meziročně o 18 procent na 3,47 miliardy korun.
Hospodaření společnosti Datart, která v Česku provozuje síť zhruba tří desítek prodejen s elektronikou a internetový obchod, skončilo v účetním roce 2010/2011 ztrátou 7,3 milionu korun.
Tržby e-shopu Alza.cz se zvyšují dlouhodobě. Alza.cz s přehledem zůstává největším internetovým obchodem v Česku. Předloni zvýšila obrat o více než miliardu na 6,7 miliardy korun. Do centrálního cash&carry obchodu firmy v pražských Holešovicích zamířilo průměrně denně šest a půl tisíce platících zákazníků.
"Růst v roce 2011 táhly tradičně notebooky. Každý pátý notebook jsme loni v Česku prodali my. Silné byly i prodeje televizí, protože se objevilo hodně technologických novinek. Prodeje nám rostly meziročně o pětašedesát procent,“ řekl HN Martin Drdúl, obchodní ředitel Alzy.