Když loni snímek Hra o kámen získal zvláštní cenu poroty Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě, šlo o vítězství nízkonákladového a značně amatérského přístupu. Režisér Jan Gebert se na něm bez nadsázky učil, jak vyprávět pomocí obrazů a jak zacházet s kamerou.

Vystudovaný historik a novinář měl celkem jasno v tom, že by chtěl nějaký dokument natočit: "Vždycky mě přitahoval, realita se dá obrazem vyjádřit autentičtěji, než když se přežvýkává do textu. Je silnější, pokud člověk chce ukázat nějaký fenomén." Geberta zároveň lákala svoboda, kterou v žurnalistice úplně nenacházel. "Chtěl jsem vytvořit něco svého, do čeho by mi nikdo nekecal. V novinách jsem býval frustrovaný z toho, že se musím pořád přizpůsobovat nějaké formě, že mi do práce někdo zasahuje. Věděl jsem, že nechci být ničím limitovaný. Nejvýš tím, že spoustu věcí neumím."

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se