Občas mi sice není rozumět, ale moje názory jsou jasné, zněl jeden z hlavních sloganů Karla Schwarzenberga v kampani za zvolení prezidentem. Jeho volební štáb vsadil na lehkou ironii a z jeho slyšitelného nedostatku se snažil udělat vtipné plus. "Každý ví, že žbrblám," smál se svému vlastnímu handicapu sám Schwarzenberg. Jenže nakonec se ukázalo, že právě nezřetelná výslovnost byla největší slabinou ministra zahraničí. Alespoň na to poukázaly volební průzkumy, jako třeba ten z agentury STEM/MARK pro Českou televizi. Její sociologové zjistili, že Schwarzenbergova špatná dikce ovlivnila každého třetího voliče, který se nakonec rozhodl dát svůj hlas Miloši Zemanovi.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se