V tuzemsku sílí kvůli nejisté ekonomické situaci poptávka po franšízovém podnikání. Za uplynulých deset let se v Česku ztrojnásobil počet franšízových konceptů a stále jich přibývá. Řada podnikatelů totiž není ochotna riskovat zakládáním nového byznysu a raději volí podnikání pod zavedenou značkou.
Nejdynamičtějším oborem franšízingu je od roku 2008 gastronomie. Franšízových restaurací zavedených značek každoročně přibývá po desítkách. Nejde přitom jen o fastfoody. Do módy se vrací tradiční česká kuchyně s českým pivem. Novou restauraci s výhradně domácím českým jídelníčkem, kde čepují pivo z tanku, otevírá například v těchto dnech v Kunraticích na okraji Prahy majitel a zakladatel české sítě restaurací Ambiente a Lokál Tomáš Karpíšek.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi