V tuzemsku sílí kvůli nejisté ekonomické situaci poptávka po franšízovém podnikání. Za uplynulých deset let se v Česku ztrojnásobil počet franšízových konceptů a stále jich přibývá. Řada podnikatelů totiž není ochotna riskovat zakládáním nového byznysu a raději volí podnikání pod zavedenou značkou.

Nejdynamičtějším oborem franšízingu je od roku 2008 gastronomie. Franšízových restaurací zavedených značek každoročně přibývá po desítkách. Nejde přitom jen o fastfoody. Do módy se vrací tradiční česká kuchyně s českým pivem. Novou restauraci s výhradně domácím českým jídelníčkem, kde čepují pivo z tanku, otevírá například v těchto dnech v Kunraticích na okraji Prahy majitel a zakladatel české sítě restaurací Ambiente a Lokál Tomáš Karpíšek.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se