Díla amerického režiséra Martina Scorseseho patří do dějin moderního filmu již od konce sedmdesátých let, počínaje dodnes aktuálním, politicky laděným Taxikářem s Robertem De Nirem.

Scorsese, který v sobotu slaví sedmdesáté narozeniny, se vyvíjí stejně jako sám film. Po období gangsterek (Mafiáni, Casino), filmů s De Nirem (Taxikář, Zuřící býk, Král komedie) či dobových snímků (Věk nevinnosti, Gangy New Yorku) se v poslední dekádě režisérův styl značně vytříbil.

Z někdejšího sympatického hošíka Leonarda DiCapria vyrobil Scorsese jednoho z nejžádanějších herců v Hollywoodu a také dvorního protagonistu svých filmů. Nejnověji režisér opouští klasický filmový formát.

Loňský trojrozměrný dobrodružný film Hugo, který lze vnímat coby příběh mladého sirotka z Paříže i jako poctu samotné kinematografii, totiž zřejmě odstartoval novou dekádu Scorseseho tvorby. Společně se svoji věrnou střihačkou Thelmou Schoonmaker, s níž spolupracuje již čtyřicet let, odepsali klasický 35mm film a začali natáčet pouze na digitál.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se