Nejlepší cestou, jak rozdělit práva na těžbu dřeva, prostor pro internetovou reklamu, nebo třeba mobilní frekvence, jsou aukce. Taková ostatně začala i tento týden v Česku s vidinou příchodu čtvrtého operátora. "Zajímavé na aukcích je, že kromě vytváření cen pomáhají efektivnějšímu rozdělení dražených zdrojů mezi zájemce," říká v exkluzivním rozhovoru pro HN renomovaný americký ekonom Paul Milgrom, profesor na Stanford University, který se podílel na vytváření moderních aukčních mechanismů (více v boxu).

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se