Nabízet ubytování přes slevové servery se hotelům nevyplatí. Podle hoteliérů jim tento způsob prodeje nepřivede více hostů, kteří by se vraceli, a zároveň snižuje loajalitu stálých klientů. Vyplývá to z průzkumu evropské konfederace asociací hotelů a restaurací HOTREC.

"V době kampaní na slevových serverech se snižuje hodnocení hostů v recenzích o desetinu," uvedl na dnešní tiskové konferenci prezident české Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek. Masové a dlouhodobé využívání slevových portálů podle něj také vede k úbytku opakovaných hostů.

Prodej ubytovacích kapacit přes slevové portály využívá v ČR asi 30 procent hotelů. Z toho polovina během celého roku a druhá polovina pouze v době mimo sezónu. "Ve většině případů se provize slevových portálů pohybuje mezi 21 a 30 procenty z celkové částky. Mezi hlavní rizika využívání těchto nástrojů patří vysoké distribuční náklady, dlouhodobé snižování loajality zákazníků k danému zařízení a minimální konzumace hostů nad rámec předem zakoupených služeb," dodal Stárek.

Podle Ondřeje Kuliše, majitele hotelu Ostrov v Ostrově u Tisé na Ústecku, slevové portály příliš tlačí ceny dolů. "Máme s tím navíc ty nejhorší zkušenosti. Hosté, kteří přijíždí na základě takové objednávky, jsou ti, kteří se nevracejí, neutrácí a navíc stále něco kritizují," řekl Kuliš.

Prodej pobytů přes slevové servery využívá také například rekreační středisko Skalka v Beskydech. "Moc velkou výhodu ale nepřináší. Lidi to sice přiláká, ale výdělek je nižší a navíc je třeba platit provizi provozovatelům serverů," řekl provozovatel střediska Tomáš Moskala.

Hotely nyní podle Stárka chtějí spíše hledat cesty, jak podpořit prodej přes vlastní internetové stránky. Evropská konfederace hotelů také připravuje vzdělávací materiály pro provozovatele hotelů.

Nabídnout své služby či zboží prostřednictvím slevových serverů zkusilo podle statistik vyhledavače slev Skrz.cz v posledních dvou letech celkem 30 000 českých firem a hotelů.