Zatímco ve Švýcarsku je pod značkou Fair Trade prodávaný každý druhý banán a ve Velké Británii každý třetí, v Česku nejsou na rozdíl od čokolády nebo kávy k dostání vůbec.

Před časem to zkoušel Interspar, ale čeští zákazníci vyhledávají spíše slevové akce, než že by byli ochotni připlácet na zlepšení pracovních podmínek a dodržování ekologických norem kdesi ve Střední Americe.

Nyní obchodníci tvrdí, že pro Česko nemohou sehnat dodavatele Fair Trade banánů. Vyplývá to z informací neziskové organizace NaZemi, která v úterý spolu se zahraničními partnery pořádala v Praze mezinárodní konferenci na téma společenská odpovědnost firem v dodavatelských řetězcích tropického ovoce.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se