Václav Havel se na sklonku života octl v zakletí paradoxů, s nimiž si často pohrával ve svých dílech. Ačkoli se vyhýbal bulváru (neblahé zkušenosti s pochybnými lovci senzací popsal ve své poslední hře Odcházení), prostřednictvím zápisků Ireny Obermannové se stal objektem pokleslých drbů.

U příležitosti jeho nedožitých šestasedmdesátin vychází kniha, která jednoho z nejoriginálnějších duchů našich moderních dějin ukazuje ve světle přesně opačném.

Sedmisetstránková publikace O divadle, kterou uspořádala jeho dlouholetá kamarádka a spolupracovnice Anna Freimanová, shrnuje Havlovy úvahy o provozu divadla a jeho magickém zákulisí, zrodu vlastních dramat a jejich inscenacích i o filozofickém smyslu mezilidských her a jejich tajuplném vyjevování.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se