V posledních letech můžeme v praxi sledovat trendy rozšiřování předmětu outsourcovaných činností i do oblastí, které byly historicky považovány za součást hlavní činnosti firmy. Těmito oblastmi jsou finance, zpracování mezd a v některých případech i činnosti personálního oddělení firmy.

Rozsah outsourcovaných činností lze s dodavatelem – specialistou – sjednat v různé šíři dle vlastního uvážení a skutečných potřeb firmy.

V oblasti financí se dá za základní prvek outsourcingu považovat vedení finančního účetnictví, které pokrývá zpracování přijatých a vydaných faktur, výpisů z účtů, cestovních náhrad, pokladny a majetkové evidence.

Na ten mohou navazovat další specializované činnosti jako jsou:

  • příprava plateb
  • zajištění schvalování dokladů dle organizačního a odpovědnostního řádu firmy a jejich archivaci; zpracování daňových přiznání k dani z přidané hodnoty, k dani z příjmů právnických osob a případně k ostatním daním
  • vedení manažerského účetnictví a pravidelných výstupů
  • příprava reportingových balíčků pro management a vlastníky společností na měsíční, čtvrtletní a roční bázi dle individuálních požadavků a zvyklostí firmy pro reporting
  • spolupráce při přípravě rozpočtů a finančních plánů a jejich případné vyhodnocení
  • další činnosti související s finanční oblastí dle rozhodnutí managementu firmy.

Výjimkou není ani zajištění funkce finančního kontrolora či hlavní účetní a dosažení kompletního outsourcingu finančního oddělení firmy.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se