Češi z neziskových organizací považují za největší filantropy Terezu Maxovou, Zdeňka Bakalu a ČEZ. To byla nejčastěji zmiňovaná jména v průzkumu agentury Perfect Crowd. Ta zveřejnila výsledky výzkumu stavu současné filantropie v Česku. 

Na průzkumu spolupracovala se soukromou nadací Nadace VIA, která  data uveřejní v podzimním vydání svého čtvrtletníku The Art of Giving / Umění darovat. Jedním ze zjištěných dat byl i profil běžného českého dárce.

"Typický český dárce je spíše nedůvěřivý a nerozhodný. Věnuje spíše malé částky, a to organizacím, které zná ze svého okolí a kterým věří. Nezřídka za svou pomoc něco očekává. Velké firmy si pečlivě vybírají, komu přispějí, neboť se chtějí zviditelnit."

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se