Několik méně známých árií, bohatý výběr z Bizetovy Carmen a nakonec ještě španělské přídavky - takový byl úterní recitál Elíny Garanči, jedné ze současných mladých ozdob mezinárodního operního dění. Lotyšskou mezzosopranistku, která propaguje na turné svou novou desku, doprovázela ve Smetanově síni Pražská komorní filharmonie a manžel, dirigent Karel Mark Chichon.

Elína Garanča má hladký, lahodný hlas, příjemně klidný, nijak moc hluboký, snadno stoupající do výšek. Posluchače oslovuje především krásou a přirozeností svého zpěvu. V tomto duchu se nesly i árie a scény z Carmen. Umělkyně je příkladem toho, že zaujmout může v této kultovní úloze díky mimořádně bohatému rejstříku odstínů v hlase i plavovlasá sólistka s pojetím postavy nijak přehnaně vášnivým.

Potvrzuje to její nedávný úspěch v titulní roli realistického příběhu v Metropolitní opeře, ale funguje to i na koncertním pódiu. Pěvkyně nepřehrává smyslnost a vyzývavost, je trochu rafinovaně lenivá, ale hlavně přesvědčivá. Sestavit druhou polovinu recitálu v podstatě jen z hudby z této nesmírně populární opery bylo nezvyklé, ale vzhledem k většině jiných programů osvěžující.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se