Podle ŘSD zůstanou podmínky soutěže po změnách, které nastaly během tendru, již dále ve stejné podobě. Měnily se kvůli častým dotazům a připomínkám, které k průběhu řízení měly jednotlivé stavební firmy.

Podle ředitelství „dotazy vyplývaly převážně z nové koncepce obchodních podmínek, se kterou se stavební firmy seznamují poprvé. ŘSD se tedy rozhodlo ještě více a podrobněji některá ustanovení obchodních podmínek upravit tak, aby se minimalizovaly budoucí sporné otázky v průběhu vlastní realizace stavby.“ Změny prý omezí možnost budoucího vzniku víceprací, a tím i prodražování staveb. I k této nové verzi, stejně jako k původní, ale mají stavební firmy podle deníku E15 připomínky.

Tendr na opravy dálnice se v současnosti nachází ve druhém a závěrečném kole výběrového řízení, ve kterém má ŘSD vybrat vítěze na základě ceny. O zakázku se uchází 13 firem, jako například Metrostav, Skanska, Strabag nebo Eurovia CS.

Původně ŘSD oznámilo, že změny podmínek tendrů, které účastníkům rozeslalo, nezpozdí termíny otevírání obálek stanovené na 1. a 2. října. Vítězové tendrů na jednotlivých úsecích by tak mohli být známi v polovině října a v ideálním případě by se ve stejné době začalo s přípravnými pracemi, řekla před časem mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
V návaznosti na poskytnutí doplňujících informací, byla ale jedním z uchazečů podána žádost o prodloužení termínu pro podání cenových nabídek. ŘSD se rozhodlo této žádosti vyhovět, a to zejména kvůli zachování transparentnosti a nediskriminace průběhu výběrového řízení.

S realizací modernizace se má začít okamžitě poté, co budou podepsány smlouvy s vítěznými uchazeči, tedy zřejmě v listopadu. ŘSD ale předpokládá, že se realizace modernizace přesune z velké části do stavební sezóny roku 2013. Důvodem je zejména nastupující zimní období, navíc lze očekávat, že se některý z účastníků tendrů kvůli výsledkům výběrového řízení odvolá k antimonopolnímu úřadu.

Nicméně pokud by se tak nestalo, mohla by ještě letos začít tzv. nultá fáze, která by podle ŘSD spočívala v odstranění nepotřebných mostů, zahájení prací na nových nadjezdech a rozšíření krajnice tak, aby na ni mohl být převeden automobilový provoz ve chvíli, kdy silničáři začnou se samotnou opravou dálničního tělesa.

Související