Sklo a porcelán už nepatří mezi trháky, které do Česka lákají turisty. Nahradilo je jiné zboží, které sice není tradiční, zato ho v tuzemsku cizinci pořídí levněji než jinde: oděvy a módní doplňky.

Vyplývá to z údajů ministerstva financí a společnosti Global Blue, která pro cizince zajišťuje vracení daně z přidané hodnoty.

Zájem o oblečení a módu výrazně vzrostl u všech turistů, kteří do země přijíždějí. Tento segment tvoří z celkového prodaného zboží už přes 65 procent. „Cizinci si umějí spočítat, že se jim například nákup luxusních značek v Česku po vrácení DPH vyplatí,“ říká ředitel Global Blue Jiří Macas.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku