Přes čtyřicet let staré příměstské vlaky se ve Středočeském kraji pomalu stávají minulostí. Do vozidlového parku v tomto regionu přibyly další čtyři dvoupatrové soupravy CityElefant za 874 milionů korun.

Starší pantografy se přesunou na méně využívané tratě, kde budou sloužit jako posilové vozy.

U příležitosti křtu těchto patrových vlaků a pěti nově rekonstruovaných regionálních motoráčků Regionova to v úterý řekl náměstek generálního ředitele Českých drah Antonín Blažek.

Z hlediska stáří vozidlového parku je podle Českých drah Středočeský kraj nejlépe vybaveným krajem v republice. Oproti pětadvacetiletému celorepublikovému průměru jsou zde drážní vozidla o pět let mladší, v případě nejfrekventovanějších tratí mezi Prahou a Benešovem, Kolínem, Nymburkem a Berounem dosahuje průměrný věk vozidel 17 let.

Včetně nových vozidel provozují dráhy ve Středočeském kraji sedm desítek patrových CityEfantů a přes 40 Regionov. Osm zbývajících pantografů se po zapojení nových příměstských vlaků, které budou obsluhovat trať Praha - Strančice - Benešov u Prahy, přesune na trasy do Dobřichovic a do Strančic, kde budou využívány jako posilové spoje během přepravních špiček.

Dráhy celkem za čtyři CityElefanty a pět Regionov zaplatily zhruba miliardu korun. Na nákup vozidel přispěla 328 miliony Evropská unie prostřednictvím Regionálního operačního programu Střední Čechy, což podle ředitele Úřadu regionální rady regionu soudržnosti Střední Čechy Tomáše Novotného představuje nejdražší projekt v historii tohoto programu.