Češi při nákupech stále častěji dbají na to, aby kupovali zboží z Česka či přímo ze svého regionu. Upozornila na to aktuální studie společnosti Incoma GfK. Český původ potravin je podle ní důležitý pro 53 procent domácností, zatímco před rokem to tvrdilo jen 42 procent domácností.

Význam českého původu potravin vzrostl meziročně nejvýrazněji mezi staršími zákazníky. Analytici to připisují mimo jiné aférám kolem závadného polského zboží. "Mohl k tomu přispět i mediální tlak posledních měsíců okolo nekvalitních potravin dovážených do Čech," řekl HN Tomáš Drtina z Incomy.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.