HN: V porovnání s ostatními trhy, jak moc je pro vás důležité Cannes?

Nejdůležitější. Každý producent, režisér i distributor dá Cannes vždy přednost před ostatními festivaly. Cannes tak mají neomezený přístup k nejkvalitnějším filmům. Co se trhu týče, tak je naprosto zásadní, že zde většina společností, producentů i prodejců oznamuje plány na příští roky – co plánují natočit, nabídnout k prodeji. Takže máte okamžitý přístup k novým filmům a můžete nakupovat práva. Producenti vědí, že v Cannes je pro něj nejlepší příležitost vytvořit kolem filmu pozdvižení a kasírovat pak nejvyšší možné ceny za licence. Což se často podaří. Cannes je v tomhle specifické.

HN: Jak přesně?

Vznikne určitá davová psychóza. Jakmile někdo oznámí, že dělá film se Sylvesterem Stallonem a Arnoldem Schwarezennegerem, strhne se bitva. Pak se situace zklidní a lidé si uvědomí, že Stallonemu je šedesát pět, Schwarzenneger nenatočil nic čtvrt století a chytají se za hlavu, jako mohli za něco takového utratit čtvrt milionu dolarů. Ale to je Cannes. Obrovské emoce, ambice, kouzlo místa, které strhávají lidi k takovému chování. Chcete uzavřít obchod, o němž se bude dlouho mluvit. Cannes mi připomíná scénu ze Zvětšeniny, kdy muzikant na podiu rozmlátí kytaru a hodí ji do publika. Lidi se o ni perou, až ji jeden z nich ukořistí a běží s ní pryč. Po chvíli ji ale hodí do popelnice, protože si uvědomí, že je to jen odpad. S Cannes je to podobné.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se