Tunisan Farid Nasr do Československa původně přijel studovat ČVUT. Pak jej ale zlákal byznys kolem cestování. I díky svým kontaktům v rodné zemi dokázal za dvacet let udělat z Exim Tours českou jedničku, které dodnes šéfuje.

A to i poté, co Exim Tours před prázdninami prodal německé skupině Rewe, která již u nás provozuje například cestovku  ITS Billa Travel.

Podle Nasra má spojení se silným partnerem přinést klientům lepší služby, velkým německým cestovkám se také lépe vyjednává o cenu s hoteliéry.

Zpráva byla na druhou stranu zklamáním pro vedení pražské burzy - ještě o den dřív totiž Nasr mluvil o tom, že uvede akcie skupiny Exim právě na tuzemský parket.

V začátcích se Exim Tours specializovala na země, které Nasr dobře znal, hlavně Tunisko. Dnes se zaměřuje zejména na letecké zájezdy k moři po celém světě.

K české Exim Tours postupně přibyly firmy na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku a Rumunsku. Ty dokázaly dohromady loni utržit 8 miliard korun. 

Česká Exim Tours měla loni tržby 3,4 miliardy korun, hrubý zisk činil 169 milionů.

Pro srovnání, německá Rewe Touristik, která koupila 51 procent akcií Eximu, měla loni obrat 4,5 miliardy eur.

Ještě před prodejem chystal Exim Tours expanzi do Nizozemska a Francie, zájezdy pro cizince do Česka či větší nabídku lyžařských zájezdů, které měly v zimě premiéru. 

Které z těchto plánů chce Exim Tours uskutečnit i pod německým majitelem? 

Jak pociťuje cestovní byznys dopady eurokrize? Mohou ceny zájezdů při last-minute ještě klesat? Kam Češi nejčastěji míří letos v létě?

Ředitel Exim Tours Ferid Nasr bude na otázky čtenářů odpovídat v pondělí od 11:00 hodin.

Dotazy zviditelňuje redakce s mírným zpožděním.

Online rozhovor

Online rozhovor byl ukončen. Již nelze položit nový dotaz.
Marcela
Hezký den pane Nasr...můžete prozradit, jak se Eximu daří v těch zemích mimo Česko? Kde třeba nejvíc rostete a kde je to naopak těžší? Čím se liší třeba turista Slovák, Polák nebo Maďar? :-)
Dobrý den, v ostatních zemích se nám také daří, neboť jsme tam na první nebo druhé pozici. Těžší je však situace v Maďarsku. Mezi klienty velký rozdíl není.
F.Nasr
Jirka
Zajímalo by mne, zda jste se ve své úspěšné kariéře poučil, anylyzoval jste chyby. kterých se dopustil kdysi také tak úspěšný majitel cestovky Václav Fischer? CO BYLO ŠPATNĚ, že na rozdíl od Vás tak skončil?
Ano, chybami se člověk učí. Vždy jsem se snažil zůstat nohama na zemi a věnoval jsem se cestovní kanceláři plně od počátku až do dnes. Na rozdíl od pana Fischera, jenž například vstoupil i do politiky a podobně. Pan Fischer nikdy nebyl ekonom.
F.Nasr
Eva
Dobrý den, předpokládám, když tady žijete tak dlouho, že máte za ženu Česku, ale co Vaše rodina - matka, sourozenci, zůstali v Tunisku a pomáháte jim nebo přišli za Vámi sem k nám? Přeji hodně štěstí v dalším životě Eva
Dobrý den, celá moje rodina žije v Tunisku. Vzájemně se navštěvujeme a snažím se jim i pomáhat. Děkuji za přání, hezký den
F.Nasr
Petr
Myslím, že je cestovek v Česku zbytečně moc, rozhodně ty malé sotva mohou konkurovat lepšími cenami. Jako zákazníka mne zajímá kvalita zájezdu při dobré ceně a to ty německé nabízejí výrazně lepší. Takže mne spíš udivuje, že to trvalo tak dlouho a Češi byli ochotni za stejné služby utrácet mnohem víc. Takže Váš krok byl podle mne naprosto logický a mohu Vám jen gratulovat
Dobrý den, myslím si, že na českém trhu je cestovních kanceláří tak akorát podobně jako v okolních zemích. Jinak s Vámi souhlasím, že dražší hotely byly v Německu levnější a věřím, že spojení Exim tours s REWE Group přinese srovnatelné ceny i k nám. Děkuji
F.Nasr
Radek K.
Dobrý den. Moje poslední dovolené byly vždy od Eximu. Když jsem se ale ve stejném hotelu potkal s Čechy kteří přijeli od německých a holandských cestovek, bylo mi trošku trapně o kolik jsem přeplatil. V řádu desítek procent ! Lze předpokládat, že se to pod vedením REWE změní ? Nebo uvažujete o kombinovaných zájezdech z Nšmecka/Rakouska kde bude letadlo naplněno cestujícími z CZ/D/AT společně a v cílové destinaci se o ně budou jenom starat různí delegáti ?
Dobrý den, ano, dražší hotely byly např. z Německa levnější, ale v souvislosti s naším propojením s REWE Group očekávám zlepšení. Děkuji.
F.Nasr
Zubicek
Dobrý den, zajímalo by mě, proč ty kličky v komunikaci... V rozhovoru jste uvedl, že plánujete uvést Exim na burzu a v té době už jste musel vědět, že k tomu nedojde - během pár dnů poté došlo k prodeji Eximu do rukou němec. vlastníka. Děkuji
Dobrý den, vůbec nejde o kličkování, byly dvě varianty, buď jít na burzu nebo se s někým spojit. Uvažovalo se až do poslední chvíle o tu finální. Děkuji.
F.Nasr
Igor U.
Zdravím. Bude mít Eximtours na zimní exotiku velké letadlo (velká letadla), aby bylo možné exotické destinace létat z Prahy bez mezipřistání.
Dobrý den, v letošní sezóně tomu tak bohužel nebude, ale na příští sezónu je tato varianta velmi reálná. Děkuji.
F.Nasr
Martin
Dobrý den pane Nasr, zajímalo by mě jestli impuls k prodeji eximu přispěli také internetové rezervační portály přes,které si zajistíte jak hoteli,tak byty atd. Letenky se dají sehnat také velmi pohodlně přes internet. Mají ještě vůbec cestovky šanci se rozvíjet a růst? Když zjistíte,že se vše dát zajistit levněji? Děkuji a blahopřeji k prodeji v pravý čas! PS Budete v Česku nadále podnikat?
Dobrý den, cestovní kanceláře budou vždy mít výhodnější ceny a tudíž se tento business bude dále vyvíjet. Plánuji působit co možná nejdéle v Exim tours. Děkuji a přeji hezký den.
F.Nasr
Zdeněk
Když jste asi před 20 lety začínal budovat cestovku byla to mladická nerozvážnost? Troufl byste si dnes v tomto oboru začínat? Jak se Vám jako podnikateli dařilo a neměl jste chuť se na to někdy vykašlat? Přeju hezký den
Dobrý den, před 20 lety byly úplně jiné podmínky. Tuto možnost měl každý, člověk potřeboval hlavně odvahu a téměř žádné investice. Teď je tomu naopak. Nikdy jsem neměl chuť se vykašlat na podnikání a baví mě čím dál tím více. Hezký den
F.Nasr
Dana
Dobrý den pane Nasr, Jjk jako šéf největší české cestovky odpočíváte, kam nejraději Vy cestujete a s kým?
Dobrý den, nejraději trávím sportovní dovolené jak v zimě tak v létě, mám rád hory i moře. Všude je hezky. Děkuji.
F.Nasr
cyril
Dobrý den, je možné již nyní koupit zájezd přes Exim, ale třeba do hotelu z nabídky rewe?přes Billa Travel to jde, ale jsme zvyklí jezdit s vaší ck a rádi bysme zachovali věrnost:) tzn. využít vaše delegáty a český servis,ale jiný hotel než je ve vašem katalogu? nebo to ještě chvilku zabere, než se obě CK opravdu spojí? díky
Dobrý den, v tomto momentu to ještě nelze, ale pracujeme na propojení našich systémů, tedy by to mělo být možné v brzké době. Děkuji.
F.Nasr
Karel D.
Dobrý den! Sledujete dění ve Vaší rodné zemi, změny, ke kterým došlo a vůbec celé arabské jaro? Jaký dopad měl pokles zájmu, obavy turistů na Vaši cestovku? A jak cestují Tunisané, nemáte chuť založit i tam CK? Nebo už nějakou máte? Karel
Dobrý den, samozřejmě sleduji dění nejen v rodné zemi. Pokles zájmu se projevil spíše v loňské sezóně, letos to již nepociťujeme. Děkuji.
F.Nasr
Roman
Dobrý den Mám pocit, že české cestovky včetně EXIMu nabízejí spíše podprůměrné hotely, je možnost nasmlouvat lepší hotely/resorty ?
Dobrý den, nemyslím si, že by tomu tak bylo. Děkuji.
F.Nasr
Renáta
Dobrý den, vážený pane Nasr, s Vaší CK jsme byli na dovolené už opravdu MNOHOKRÁT a vždy jsme byli spokojeni. O to více by nejen mě, ale i mnoho dalších Vašich mimopražských klientů, kdy dojde k "zrovnoprávnění" turistů odlétajících z Ostravy a Brna s turisty z Prahy? Mám na mysli již mnoho let obvyklou praxi, kdy za zcela stejnou cenu mají turisté odlétající z Ostravy a z Brna dovolenou o 2 dny kratší. Zatím co turisté odlétající z Prahy jsou v destinaci již brzy ráno a poslední den se do Prahy vracení až večer, moraváci první den do destinace přilétají na večeři a poslední den odlétají v brzkých ranních hodinách. Zatím jsem se vždy dozvěděla, že první a poslední den dovolené je určen pro dopravu do destinace a z destinace - ale toto je úpravda jen částečná a platí jen pro "moraváky" - cestující z Prahy mají první i poslední den už "rekreační" včetně čerpání služeb all inclusive, taktéž argument, ospravedl%nující tento fakt, že letadla jsou z Prahy a po návratu se musejí podrobit bezpečnostním prohlídkám je "mimo mísu". Z vlastní zkušenosti vím, že po příletu do Prahy je totéž letadlo již za hodinu opět ve vzduchu a letí s turisty opět někam jinam. Logicky bych chápala, kdyby tato rozdílná doba pohytu na dovolené byla cenově rozlišena, nebo kdyby jedni přiletěli do destinace ráno a poslední den ráno by odletěli domů a ti co přiletěli první den do destinace večet by se domů vraceli večer, bylo by to Fifty-fifty". Další argument tytu, můžete letět z Prahy (proč, když máme mezinárodní letiště kousek???), nebo využijte naše svozy - taky neberu. Ověřte si, kolikrát byly svozy zrušeny, takže se cestující museli do Prahy dopravovat jiným způsobem - a to ještě mají náklady na dopravu, parkovné atd. Ráda bych znala Váš názor a pevně věřím, že se snad už konečně něco změní - nechci nic, na co bych neměla právo - ale chci cestovat za zcela stejných podmínek a čerpání zcela stejných služeb a ve stejném rozsahu, když už platím stejnou cenu zájezdum, jako cestující z letiště Praha.
Dobrý den, bohužel vzhledem k tomu, ze z Brna a Ostravy nejsou dostatečné kapacity, aby se naplnila letadla, jsme nuceni lety kombinovat s Prahou. V takových případech máme i vyšší náklady, ale prodáváme za stejnou cenu jako z Prahy. Ani my nejsme z takové situace nadšeni, ale bohužel jiná varianta zatím není. Děkuji a přejí vám dobrou chuť a hezký den.
F.Nasr
Matej
Dobry den, Rad bych se zeptal, cim je zpusobeno odlisne chovani hotelieru k turistum (pridelovane pokoje napriklad) podle zeme, ze ktere prijeli. Prijde mi ze i v 5* hotelich to takto rozdeluji a Cesi nedostavaji zrovna kvalitni pokoje. Je to dano vyjednanymi podminkami od cestovni kancelare, nebo je chyba na miste hotelieru, kteri vi od koho mohou cekat vyssi spropitne a utratu za doplnkove sluzby? A jak se tomu vyvarovat, dekuji
Dobrý den, tak tomu však není. Podle mého názoru je to jen pocit. Jediný rozdíl může být v případě, když má například někdo předplacený výhled na moře. Jinak probíhá rozdělování pokojů stejným způsobem pro všechny. Děkuji.
F.Nasr
Roman
Dobrý den Pokud zahraniční cestovky nabízejí ten samý zájezd za o dost nižší cenu, jak to že nekrachují ? Musíte mít o dost vyšší marži.
Dobrý den, v daném případě však nejde o marže, ale spíše o větší nákupní sílu. Děkuji.
F.Nasr
Roma K
Dobrý den Tvrdíte že dovolená s cestovkou bude vždy levnější než když si vše zařídím sám. Můžete prosím vysvětlit jak to ? Když si přece vše zařídím sám, tak neplatím provizi cestovce. Děkuji
Dobrý den, jenže zcela jistě hotel nemůže individuálně nabídnout stejné ceny jako cestovní kanceláři. Děkuji.
F.Nasr