Když se Alias v devadesátých letech představili Praze, okouzlovali absurdním viděním, cáklým humorem, barvitými situacemi. Nedávno jejich choreograf výrazně změnil poetiku. Guilherme Botelho pracuje nyní s repetitivním principem, analyticky. Scéna je tentokrát prázdná a tanečníci civilně kostýmováni. S Botelhiho novým názorem festival Tanec Praha včera seznámil diváky.

Geniální choreograf brazilského původu měl při vzniku díla vizi proudu pohybu, který se bude ve smyčce ustavičně odvíjet zleva doprava (směrem, v němž se pro nás Evropany odvíjí čas, písmo a dějiny). Odtud název choreografie Sideways Rain (2010); znamená horizontální déšť, který vzniká za silného bočního větru. Povytažená opona nad zešeřelou scénou objeví nejprve skupinu lidských bytostí na všech čtyřech v pomalém pochodu za svým osudem. Ve vědomí nám blikne grafika vývojové řady člověka od opa na čtyřech přes postupně se zvedající hrbaté hřbety až do vztyčení s pohledem do budoucna - čili vpravo.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se