Konzumní společnost a masová kultura je dvojicí podobně nerozlučnou a právě tak otřepanou jako Spejbl a Hurvínek nebo svíčková s knedlíkem. Ve své knize Kup si svou revoltu, čerstvě vydané nakladatelstvím Rybka Publishers v překladu Jany Žůrkové, se nás kanadští akademici Joseph Heath a Andrew Potter pokoušejí přesvědčit o tom, že konzum a masová kultura se k sobě mají jinak, než jak si většina myslí.

Obvykle "konzumní společnost a masová kultura" asociuje armády nákupních košů, hnusná satelitní městečka a absenci invence. Jenže autoři knihy tvrdí, že dospělí lidé horečnatě konzumují nikoli proto, aby byli stejní, ale proto, aby se od ostatních lišili. Motorem konzumu tedy není touha po uniformitě, ale spíš žádostivost být alespoň trochu originální.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se