Ačkoliv Česká filharmonie s dirigentem Jakubem Hrůšou dodala zahájení letošní Smetanovy Litomyšle lesku, publikum si zcela získal jejich host – turecký klavírista Fazil Say. Nejprve v Čajkovského Klavírním koncertu a pak snad ještě víc během přídavků. Česká filharmonie, Hrůša a Say svůj zahajovací čtvrteční koncert reprizovali ještě v pátek.

Jak vtipně zdeformovat Mozarta

Jako pianista je Fazil Say postavou umělecky poněkud kontroverzní. Dokáže oslnit efektní technikou, ovšem za cenu ústupků v přesnosti a jeho rozevláté cítění hudby ruského klasika je v porovnání s přístupem světových sólistů poněkud svérázné. Nic to však nemění na skutečnosti, že posluchačsky vděčná a nesmírně populární skladba, obecně známá jako "b moll" a zařazená na vrchol večera, svým romantickým patosem opět spolehlivě zapůsobila.

Když pak klavírista přidával své fantazie na pomezí klasiky a jazzu, v nichž se nerozpakoval upravovat zvuk saháním do strun nebo vtipně deformovat Mozarta, byla jeho interpretační originalita asi nejpatrnější a jeho svévolnost také nejomluvitelnější.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.