Zdeněk Havelka (34)

Vzdělání:
Absolvoval gymnázium v Prachaticích, poté vystudoval ekonomii a management na Zemědělské fakultě Jihočeské univerzity.

Kariéra:
V roce 2001 nastoupil jako účetní do divize developmentu ve společnosti Charouz Group. Rok poté přešel do CPI, záhy se stal finančním ředitelem a v roce 2005 generálním ředitelem a předsedou představenstva.

Soukromí:
Je ženatý, má dvouletou dceru.
Baví ho auta, cestování a literatura.

"Zdeněk Havelka je hlavou firmy a já jsem krk, který s ní otáčí...," říká realitní magnát Radovan Vítek o šéfovi svého holdingu CPI Zdeňku Havelkovi. Sám Havelka tomuto srovnání přitakává, i ve funkci "pouhé" hlavy firmy se jako specialista na reality a development dostatečně vyřádí.

 

"Každá transakce je jiná, jednou jednáte s lokálními majiteli nemovitosti, jindy s experty v Londýně nebo zámoří. Pořád mě to baví," tvrdí Havelka o byznysu, jenž Radovan Vítek žertem nazývá nudou. V téhle "nudě" má ovšem Zdeněk Havelka na starost ročně projekty v řádu mnoha miliard korun.

Loni holding zaznamenal obrovský investiční boom 17 miliard korun. Může ho letos zopakovat?

Teoreticky ano, ale prakticky jsme v jiné situaci. Ochlazení ze strany bank je znát. I když vám budou říkat, že dál investují. Všechny banky teď čekají na vyhodnocení své situace, na zjištění, co vlastně ve svých bilancích mají, jak mají dál hodnotit aktiva. Určitá míra jejich nejistoty je pochopitelná. My proto zatím analyzujeme, stejně jako v uplynulých dvou letech, žebříček potenciálních akvizic. Čekáme, jakou cestou se banky vydají. Takže výši investic zatím nevíme. V jednotkách miliard to bude jednoznačně. Můj konzervativní odhad je pět šest miliard korun.

Investujete letos méně jen proto, že jsou banky obezřetnější?

Je pravda, že už jsme si také dost projektů z trhu vybrali. A sami jsme si možná "zkazili" trh tím, že jsme loni investovali tolik - a prodávající teď chtějí více peněz. Ale ti prodávající zase zjistí, že optimismus, který jsme jim loni nalili, není už namístě. Přijde korekce směrem dolů.

Loni se vám tedy dařilo. Je něco, co se vám v poslední době nepovedlo?

Takový příklad nemám. Náš úspěch byl totiž založen právě na našem konzervatismu v dobách, kdy všichni konkurenti byli jako utržení ze řetězu. Kdy měli pocit, že celá ekonomika a ceny realit mohou růst donekonečna a kupovali pozemky za úplně nesmyslné ceny.

Pomohlo nám také, že jsme na začátku nekupovali pozemky za cizí peníze, ale za své. A když přišla krize - a kdyby nepřišla ta globální, tak nějaká korekce v ceně realit stejně musela přijít - tak jsme začali akumulovat výnos. Zkrátka: místo, abychom kupovali nesmyslně drahé věci v letech 2006 a 2007, tak jsme kupovali později za ceny už standardní.

Zbývá vám ještě 30 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se