Žebříčky konkurenceschopnosti mají sloužit jako signál vládám, co zlepšovat. "Je zajímavé vidět, jak jednotlivé faktory konkurenceschopnosti vnímají sami manažeři firem," říká v rozhovoru pro HN ekonom Vilém Semerák z institutu CERGE.

HN: Jakou váhu lze výzkumu dávat? Někteří ekonomové, například nobelista Paul Krugman, úplně zpochybňují pojem konkurenceschopnost země.

Čísla jsou orientační, ale určitě má smysl je porovnávat. Žebříčky jsou jeden z mála výzkumů veřejného mínění na mezinárodní úrovni, navíc mezi odborníky, kteří mají blízko k ekonomii. Nemá smysl přeceňovat konkrétní pořadí a měnit podle průzkumu okamžitě strategii hospodářské politiky, ale jde o určité vodítko, na co se zaměřit a co zlepšit.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se