Do tendru na dodávku tramvají chystaného filipínskou vládou se chce přihlásit česká společnost Tradeinvest. S nabídkou spolupráce oslovila také Dopravní podnik hl. m. Prahy.
Ten by totiž mohl tramvaje z dodaných dílů stavět ve svých hostivařských opravnách, o jejichž outsourcing v současnosti intenzivně usiluje Škoda Transportation.
"Má pro tyto práce dostatečné výrobní kapacity a disponuje potřebným technickým vybavením a odbornými pracovníky," vysvětluje ředitel Tradeinvestu Jiří Peldřimovský. Podle něj by se o zakázku mohlo začít soutěžit už příští rok.
Zájem dopravního podniku potvrdil HN i jeho generální ředitel Vladimír Lich. "Pokud máme volné kapacity, pak by bylo hloupé ten obchod nevzít," říká Lich.
V Manile jezdí 74 českých tramvají
Češi nemají v Manile pro získání zakázky vůbec špatnou výchozí pozici.
Ve městě už nyní jezdí 74 vozů Tatra vyrobených v bývalé ČKD. "Tyto tramvaje jsou tam velmi úspěšné. Jsou totiž speciálně uzpůsobené pro jízdu v horkém a vlhkém podnebí, mají karoserie se speciální příměsí mědi. A jezdí bez poruch," vysvětluje Milan Slunečko, vedoucí tramvajové sekce dopravního podniku.
Místo šesti miliard si pražský dopravní podnik může na tramvaje půjčit jen čtyři - čtěte ZDE
Smlouva na tramvaje nejde vypovědět. Praha si na ně směnkou půjčí 6 miliard - čtěte ZDE
Další závada moderních tramvají z plzeňské Škodovky. Opotřebovaly se jim brzdy - čtěte ZDE
Manilská vláda podle něj chce právě tento typ, jen s některými technickými změnami. Stojí zhruba o sedmdesát kusů. Podle Slunečka se nyní nedá přesně odhadnout, kolik by Filipínci za jednu tramvaj platili. Šlo by ale o částku v řádu desítek milionů.
"Předpokládám, že určitě nebudou stát více než vozy v současnosti dodávané do Prahy, vzhledem k jejich technickému provedení," přibližuje Milan Slunečko. Za jeden vůz platí pražský dopravní podnik Škodě Transportation zhruba 70 milionů korun.