Pokud se podnikatelka rozhodne vstoupit na burzu, nebude zřejmě její společnost pro investory tak atraktivní, jako kdyby stál v jejím čele muž.

Problematikou toho, proč mají na investiční rozhodování stále značný vliv přetrvávající stereotypy týkající se pohlaví, se zabýval letošní projekt univerzity v americkém Utahu. Studenti manažerského programu MBA, kteří se průzkumu zúčastnili, by byli zdrženlivější při investování do akcií firmy vedené ženou. Atraktivnější by pro ně byl veřejný úpis vedený manažerem opačného pohlaví, přestože podíl žen stojících v čele společností je nyní v USA přibližně poloviční. "Zdá se, že předsudky k vrcholovým manažerkám jsou zakořeněné, ačkoliv ženy udělaly velký krok dopředu v obsazování vedoucích pozic u firem, které jdou na burzu," uvedla pro televizní stanici CNBC Lyda Bigelowá, působící na univerzitě.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se