Prioritou nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Davida Čermáka je čerpání peněz z rozpočtu a z evropských operačních programů. Zvýšit se musí kvalifikovanost zaměstnanců a zlepšit jejich přístup při přejímání staveb, řekl Čermák. Ke splnění těchto cílů bude potřeba změnit právní subjektivitu ŘSD, dodal ministr dopravy Pavel Dobeš
Podle Dobeše bude třeba přeměnit příspěvkovou organizaci ŘSD do podoby akciové společnosti nebo na státní podnik. Tato změna by umožnila ŘSD čerpat prostředky z jiných zdrojů než jen ze státního rozpočtu a zároveň by vedla ke zvýšení odpovědnosti ve společnosti.

„Prioritou je rozhýbání čerpání finančních prostředků, které jsou alokovány v rozpočtu Ředitelství silnic a dálnic pro tento rok, stejně jako zajištění čerpání evropských prostředků tak, abychom o ně zbytečně nepřišli," uvedl Čermák.

Zvýšit se podle něj musí transparentnost tendrů, aby stavby nebyly příliš drahé a odpovídaly nákladům, které na ně byly vynaloženy. Čermák mezi prioritní stavby zařadil obchvat kolem Prahy, opravu dálnice D1 a dobudování rychlostních komunikací D3 a D6.

Čermáka jmenoval Dobeš šéfem ŘSD minulý pátek. Ve funkci nahradil Reného Porubu, který byl považován za člověka blízkého neformálnímu šéfovi Věcí veřejných Vítu Bártovi. Setrvání Čermáka v úřadu ministr podmínil mimo jiné vypracováním konceptu dalšího fungování ředitelství. Skutečnost, že Čermák nemá vysokoškolské vzdělání, ministrovi nevadí. Podle něj jde o člověka, který je s problematikou silničního stavitelství detailně seznámen.

Související