Celková hodnota reklamního prostoru v prvním čtvrtletí letošního roku oproti srovnatelnému období roku 2011 o 1,87 % poklesla. Snížení je patrné v mediatypech rozhlas, tisk a out-of-home. Hodnota rozhlasového inzertního prostoru (bez regionálních kampaní) klesla téměř o čtvrtinu. Tisk meziročně vykázal snížení o 13,4 % a segment OOH (out-of-home) médií si oproti loňsku pohoršil o 5,4 %.

Růstem se naopak mohou pochlubit mediatypy televize a internet. Ceníková hodnota televizního prostoru se navýšila o 5,6 %. Hodnota internetové display reklamy, jíž Admosphere zaznamenává v rozsahu projektu AdMonitoring (tedy bez výkonnostní reklamy, katalogů a pay-per-click reklamy), vzrostla dokonce o 16,4 %.

Ceníková hodnota reklamního prostoru však nemusí vypovídat o investicích do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.

 

inzerce