Po akademii, kterou vystudoval v padesátých letech, si musel dát od sochařiny čtyři roky pauzu. Bál se totiž, že tou školou "načichl".

Sochař a malíř Jan Koblasa nikdy nepodléhal socialistickým iluzím - také proto se v roce 1968 rozhodl pro emigraci. Díla, která vznikla v Německu, Itálii nebo v USA, tvoří velkou část výstavy, jež se dnes otevírá v Jízdárně Pražského hradu.

Osmdesátiletý sochař vysoké rozložité postavy, decentně se podpírající dřevěnou holí, provádí předvernisážové návštěvníky po výstavě s velkou samozřejmostí. Kromě "akády" totiž kdysi vystudoval také scénografii (spolupracoval například s režisérem Otomarem Krejčou), a tak si často ke svým výstavám navrhuje i jejich architekturu.

Pro dlouhý prostor Jízdárny vymyslel labyrint různě lomených panelů, které vytvářejí intimní kabinety pro drobnější díla a efektní clonu pro monumentální práce. Právě ty jsou pro Koblasu typické.

V článku se dále dozvíte

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.