Pekárny United Bakeries patřící podnikateli Andreji Babišovi koupily společnost Bäcker správní. Jejích 35 provozoven postupně začlenily do své sítě rychlého občerstvení Paneria. Česká značka Paneria se tak vklínila mezi dva americké mezinárodní giganty McDonald's a KFC.

McDonald's s 89 provozovnami zůstává jedničkou trhu a Paneria s 68 obchody odsunula na třetí místo KFC, které má 56 provozoven, informovala včera firma. Finanční stránku transakce nesdělila.

"S rebrandingem Mistra Bäckera pod značku Paneria jsme začali koncem loňského roku a nyní máme v provozu 68 Panerií," uvedl Michal Freiberger, generální ředitel skupiny Food & Service, která síť řídí.

Firma pokračuje i ve zřizování nových klasických Panerií a nově startuje také nový koncept malých obchodů nazvaných Paneria Expres. Ty budou nabízet výrobky, které si zákazníci odnesou s sebou domů či do práce.

Do konce letošního roku by se měla síť fastfoodů Paneria rozšířit o deset nových provozoven. Její tržby by letos měly dosáhnout 430 milionů korun.

Panerie původně začínaly jako pekařské prodejny, postupně svůj sortiment rozšiřovaly a přesunuly se do kategorie fastfoodů. Na trhu působí 13 let. Do skupiny Food & Service patří i společnosti International Diet se sítí center zdravého hubnutí Dietplus a Sweet Delight. Mateřskou společností je lídr českého pekárenství United Bakeries, která vznikla spojením dvou největších českých skupin Delta Pekárny a Odkolek.

Společnost United Bakeries koupil loni podnikatel Andrej Babiš, jemuž patří konkurenční pekárny Penam a je vlastníkem zemědělsko-potravinářsko-chemického holdingu Agrofert. Fúzi nyní posuzuje antimonopolní úřad. Babiš za připojení United Bakeries ke svému impériu zaplatil mezi dvěma a třemi miliardami korun.