Ochlazení ekonomiky přispělo k jasnějšímu oddělení luxusních bytových projektů od tzv. falešných luxusních bytů. Zatímco po jedněch je na trhu stabilní poptávka, prodejci cenově nadprůměrných bytů, které zdaleka ne všichni za luxusní považují, se museli vyrovnat s novou realitou. Vyjma standardního zlevnění se na trhu objevily i netradiční způsoby prodeje bytů, které šly na odbyt jen pomalu.

S ojedinělým způsobem prodeje volných apartmánů přišla brněnská společnost Unistav. Její Sluneční věž v Praze-Karlíně, budova o 21 nadzemních podlažích, se podle původního záměru měla stát luxusním rezidenčním projektem pro omezený počet 30 klientů. Zatímco v nižších patrech jsou maximálně tři byty na jednom podlaží, od 11. patra výše mělo být co patro, to apartmán, což vychází 240 metrů čtverečních na byt. U apartmánů však nezůstane. Unistav několik pater rekolaudoval na nebytové prostory a na jednom z pater věžáku udělal vzorovou kancelář.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se