Během letošních prázdnin vjede na dálnici D1 stavební technika a dlouho očekávaná rozsáhlá rekonstrukce a rozšíření nejvytíženější české autostrády započne. Taková je optimistická představa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

"Záleží ale na tom, zda získáme včas všechna potřebná stavební povolení a hladce proběhnou i výběrová řízení na zadavatele," nezakrývá v rozhovoru pro týdeník Ekonom pověřený šéf ŘSD René Poruba, že rizika startu tohoto klíčového dopravního projektu jsou nadále vysoká, ačkoli některá stavební povolení (stále ale nepravomocná) už mají v kapse.

Miliardy navíc

Dalším problémem je rozpočet, který stále roste. Donedávna se hovořilo jen o 18 miliardách. Loni ŘSD uvádělo, že modernizace všech 160 kilometrů D1 od Mirošovic u Prahy po Kývalku u Brna bude stát 23,6 miliardy korun.

A letos investiční záměr uvádí už cifru 28,2 miliardy korun. Rozdíl ve výši téměř pěti miliard šéf ŘSD vysvětluje jednak doplňkovými stavbami, tak i velmi náročnou logistikou, do níž budou například zapojeny i všechny složky integrovaného záchranného systému pro případ vážně hrozících dopravních kolapsů.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se