Hitparádu deseti nejdostupnějších nových vozů v březnu oživil Citroën C1. Malé auto vyráběné v Kolíně prošlo vzhledovou i technickou modernizací, jejímž výsledkem ale nebylo zvýšení, nýbrž snížení ceny.

Základní třídveřová C1 se prodává o deset tisíc levněji než před faceliftem, takže začíná na 164 900 Kč. Posunula se tak na páté místo pořadí nejlevnějších nových aut v Česku, stala se nejdostupnějším z kolínských trojčat (na lince se vyrábějí také Peugeot 107 a Toyota Aygo) a zároveň nejlevnějším autem made in Czech republic.

Sourozenec C1 Toyota Aygo pro změnu drží pozici nejlevnějšího nového auta s klimatizací na českém trhu. Modernizované Aygo osazené tímto důležitým prvkem výbavy stojí od 169 900 Kč. A přidává i vestavěné autorádio s CD přehrávačem nebo elektricky ovládaná přední okna.

Trochu jinak na to jde Fiat. Ten nyní uvádí na trh novou generaci minivozu Panda s cenou od 199 900 Kč, tedy výrazně vyšší než u předchozího modelu, který prodával od 159 900 Kč. Jenže minulou generaci nestáhl, ale přejmenoval na Pandu Classic, obohatil její výbavu a zlevnil o pět tisíc. Panda Classic tak stojí od 154 900 Kč, což z ní dělá vedle malého sedanu Renault Thalia aktuálně nejdostupnější auto v Česku.

Všechny ceny, o kterých čtete, se váží k platbě v hotovosti. Automobilky sice v reklamě často lákají na ještě lepší ceny snížené o bonus při financování na úvěr, jenže úroky v rámci těchto akcí výslednou cenu zvýší.

Snižování cen neprobíhá pouze u nejmenších a nejlevnějších aut. Například Citroën v březnu srazil ceny některých verzí rodinného vozu Berlingo o deset až dvacet tisíc. Volkswagen díky limitované sérii Comfort Edition zlevnil svůj bestseller Golf. Korejská Kia srazila deset tisíc u multifunkčního modelu Venga. Naopak mírně se zvýšily ceny některých modelů Mini.