Americký kavárenský řetězec Starbucks Corp. v pondělí zahájil největší expanzi mimo svoji tradiční oblast podnikání. Firma v pondělí otevřela první provozovnu nového řetězce Evolution Fresh, který bude zaměřen na čerstvé džusy a zdravé jídlo.

Starbucks zatím neupřesnil, kolik barů Evolution plánuje otevřít, jisté však je, že trhy budou pečlivě sledovat, jak oblíbeným se první bar stane.

První provozovna se nachází v Bellevue, luxusním městě na východ od Seattlu, a prodávat bude čerstvé a balené ovocné a zeleninové šťávy, ovocné koktejly a jídlo jako wrapy, saláty a polévky. V nabídce budou také jídla pro vegany a vegetariány.

Starbucks loni v listopadu oznámil, že koupil za 30 milionů USD (nyní 555 milionů Kč) v hotovosti producenta džusů Evolution Fresh a plánuje přijít s novým řetězcem zaměřeným na džusy a zdravou výživu. Analytici však upozorňují, že tato oblast je velmi roztříštěná a silně konkurenční a zisková marže džusových barů bude nižší než u kaváren.

"Myslíme si, že můžeme vytvořit velké podnikání," řekl generální ředitel Howard Schultz před nákupem Evolution Fresh. Hodnota amerického trhu zdraví a wellness se odhaduje na 50 miliard USD, napsaly agentury AP a Reuters.

Obliba čerstvých ovocných a zeleninových šťáv ve Spojených státech silně roste. Někteří spotřebitelé, kteří se zajímají o své zdraví, jimi nahrazují jídlo, jiní je pijí v rámci očistných diet, napsala agentura Reuters. A nyní této oblasti v USA vévodí společnost Jamba.

Společnost Starbucks byla založena v roce 1971. V současnosti má více než 17 000 provozoven v 57 zemích světa, včetně České republiky.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru