Premiéru Gloriany Benjamina Brittena v pražském Národním divadle vystihují slova, která si po původním představení Královské opery Covent Garden roku 1953 zapsal jeden z aristokratů: "Bylo to sáhodlouhé a přestávky nekonečné. Naškrobené límečky zplihly a ošívaly se už dlouho před koncem. Hotová Nudniana."

Představení v Národním divadle čerpá z běžné trikové zásoby režiséra Jiřího Heřmana: herci se hýbou zpomaleně, ze stropu padají nejrůznější předměty a zase jsou vytahovány vzhůru.

A jeviště je plné záhadných, nedůležitých postav, povětšinou světlebarevných tanečníků v krejzlících, což přibarvuje jinak suchý příběh.

Ten vypráví o roztržce mezi královnou Alžbětou I. a hrabětem z Essexu, má bohužel předvídatelný konec a brzdí jej neustálý důraz na pompéznost a obřadnost, jež provází Její Královskou Výsost.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.