Nákupní centra v období lednových výprodejů zářila pestrobarevnými nápisy lákajícími na "totálni slevy" či "cenové bomby". Do této slevové bouře vpluli marketéři oděvní značky Bushman s heslem: "90 procent sleva na hadry". Na první pohled nic zvláštního. Jenže vizuálům kampaně vévodily obrázky hadrů na podlahu. A právě ony byly jediným zbožím, které šlo v prodejnách Bushmanu s touto slevou skutečně pořídit.

"Chtěli jsme tím upozornit na to, že kvalita produktů, které jsou firmy ochotny prodávat s podezřele vysokými slevami, nemusí odpovídat jejich původní ceně," vysvětluje marketingový ředitel společnosti Bushman Michal Navrátil. Zároveň dodává, že jedním z hlavních cílů bylo vyvolání diskuse, do níž by se zákazníci aktivně zapojili.

Nové cesty k srdci zákazníka

Úspěšné reklamní kampaně už dnes totiž nemohou stavět jen na sdělování informací. Jejich podstatou se stává interaktivní komunikace. "Značky začaly sestupovat z piedestalu starého modelu ,učitel - žák'. Zákazníky již nepoučují, ale dělají z nich své spoluhráče," vysvětluje kreativní ředitel agentury Euro RSCG Eda Kauba. To, že je dialog dobrá strategie, potvrdily i výsledky Bushmanu. A nejde jen o pozitivní reakce zákazníků v internetových diskusích.

Akce kromě dobrého jména značky prospěla i ekonomickým výsledkům firmy. Kampaň, jejíž realizace stála podle Navrátila "řádově stovky tisíc korun", se vyplatila. Zákazníci, kteří si z prodejen Bushmanu odnesli více než 3000 zlevněných hadrů na podlahu, zároveň projevili intenzivnější zájem o oblečení Bushman. "Nárůst návštěvnosti dosáhl na některých prodejnách v meziročním srovnání 40 procent, a meziroční nárůst obratu se pohybuje rovněž ve dvouciferných číslech. To znamená, že každá investovaná koruna byla mnohonásobně zhodnocena," přibližuje Navrátil.

VIDEO: Netradiční využití sociálních sítí pro reklamu zachytily aerolinky KLM

KLM Surprise

VIDEO: Jagermeister koule: Příběh ledové koule Jägermeister zhlédly na internetu stovky tisíc lidí.

Jägermeister: Ledová koule (Making Of...)

VIDEO: McDonalds "Pick N' Play": Záznam o tom, jak McDonald's využil herní proncipy v marketingu.

McDonalds "Pick N' Play" Interactive - Experiential Outdoor Ad

Více se o tématu dočtete v novém vydání týdeníku Ekonom, který vyšel ve čtvrtek 1. března, nebo pod odkazem níže:

banner 2