Modernizace brněnského nádraží nemusí stát přes 20 miliard korun, jak odhadovala Správa železniční dopravní cesty (SDŽC), ale zhruba polovinu. Navíc by se nemuselo stěhovat o téměř kilometr na jih, ale jeho těžiště by stačilo nepatrně posunout.

Nové řešení představila ve čtvrtek koalice občanských sdružení Nádraží v centru. Projekt vznikl na Fakultě architektury VUT Brno.

"Technické řešení bylo posouzeno multikriteriální analýzou ČVUT a společností Cityplan a ty došly k tomu, že je proveditelné a v této podobě i výhodné," upozorňuje architekt Jan Vrbka.

Správa železničních cest se zatím k plánům nechce vyjadřovat. Oznámenou cenu 10,4 miliardy korun ale nepřímo zpochybňuje.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.